Joe Cocker ist tot

cat_crawler

Durchstarter
Registriert
27 Aug. 2013
Themen
24
Beiträge
76
Reaktionen
28
*Bitte kein hotlinking*

Singer Joe Cocker dies aged 70

Singer Joe Cocker, best known for his cover of the Beatles' With A Little Help From My Friends, has died aged 70.

The singer song-writer from Sheffield had a career lasting more than 40 years with hits including You Are So Beautiful and Up Where We Belong.

His agent Barrie Marshall confirmed that he had died of an undisclosed illness.

He said he was "simply unique" and "it will be impossible to fill the space he leaves in our hearts."

Known for his gritty voice, Cocker began his singing career in the pubs and clubs of Sheffield in the 1960s before hitting the big time.

He was propelled to pop stardom when his version of The Beatles' With A Little Help from My Friends reached number one.

His duet with Jennifer Warnes, Up Where We Belong - from An Officer And A Gentleman - hit number one and went on to win both a Grammy and an Academy Award.

He was honoured with an OBE in 2007.

Last year he broke all his own records in arenas across Europe, with a number one album in Germany and what was to be his final concert in Hammersmith, London, in June.

Marshall said "he was without the doubt the greatest rock/soul voice ever to come out of Britain- and remained the same man throughout his life.

"Hugely talented, a true star, but a kind and humble man who loved to perform. Anyone who ever saw him live will never forget him."

Quelle: bbc.com
 

Scooter

Super V:I:P
Registriert
4 März 2009
Themen
3.160
Beiträge
3.971
Reaktionen
2.431
Schade um Joe Cocker eine große Stimme geht der Welt verloren. :cry:
 

Brian

Super V:I:P
Registriert
5 Jan. 2008
Themen
12.958
Beiträge
55.003
Reaktionen
127.033
Der zweite grosse Künstler der innerhalb von zwei Tagen die ganz grosse Bühne verlässt,traurige Tage für die Musikszene,erst Udo Jürgens gestern und heute Joe Cocker,mögen beide in Frieden ruhn...
 

lofas

Special Member
Registriert
28 Juli 2012
Themen
0
Beiträge
1.075
Reaktionen
4
Niemand wird ihn je vergessen
 

MetalFan

Admin im Ruhestand
Registriert
25 Dez. 2008
Themen
6.860
Beiträge
42.118
Reaktionen
891
Das geht ja, in negativer Hinsicht, Schlag auf Schlag... :eek: :(

Joe war eine lebende Legende (hat 1969 in Woodstock performt) und war u. a. als Begründer des Luftgitarrenspiels einer meiner liebsten Vertreter des Soft Rocks. Er hat in seinem Leben viele Schläge einstecken müssen und ist immer wieder aufgestanden.
Daher bin ich sehr traurig darüber, das er doch recht früh gehen musste!

R.I.P. Joe! :cry:
 

Balkan

Active Member
Registriert
23 Dez. 2014
Themen
0
Beiträge
152
Reaktionen
1
Schade die Welt hat einen guten Sänger weniger. Ruhe in frieden ..:(
 

Chamser81

Special Member
Registriert
22 Aug. 2009
Themen
3
Beiträge
12.019
Reaktionen
77
Sein Tod trifft mich sehr. Ich habe ihn sehr gern gehört!

RIP
 

Josef84

Special Member
Registriert
13 Mai 2012
Themen
10
Beiträge
350
Reaktionen
24
Joe war einer derjenigen Künstler der die Leute mit seiner Stimme gefesselt hat.
Man mußte einfach hinhören.War selber auf zwei Konzerten werde Ihn nie vergessen !

R.i.P.
 

kauwi

Durchstarter
Registriert
15 Jan. 2008
Themen
5
Beiträge
99
Reaktionen
0
R.I.P. :thx: .... Lungenkrebs :angry:
 

Finderlohn

Active Member
Registriert
31 Juli 2009
Themen
1
Beiträge
229
Reaktionen
11
Ich bin sehr Traurig.Er und seine Songs haben mich mein halbes Leben lang Begleitet! Ruhe in Frieden,Joe. J.C FOREVER
 
Oben